Încă o promisiune marca NIMICușor Dan neonorată. În episodul de azi: inelul median

,

Încă o promisiune marca NIMICușor Dan neonorată. În episodul de azi: inelul median. Sebastian Burduja: “Pentru toți bucureștenii care pierd ore în șir în trafic în fiecare zi, aveți răspunsul: incompentență, nepăsare și impostură cât cuprinde de la Nicușor Dan”   

Promisiunile lui Nicușor Dan rămân doar vorbe goale, o iluzie pentru locuitorii Capitalei care așteaptă îmbunătățiri în infrastructura de mobilitate orașului. Anunțul său din iulie 2022 privind demararea unui proiect vital de infrastructură, conectarea dintre Prelungirea Ghencea și Șoseaua Alexandriei, s-a dovedit a fi doar un exercițiu de imagine. Urmează “nota de plată” — la alegerile din iunie.

Acest proiect esențial implica închiderea inelului median din zona de sud a orașului și realizarea unei legături rutiere în prelungirea străzii Brașov din sectorul 6, între sensul giratoriu din zona Dedeman Ghencea și Șoseaua Alexandriei.

„Va fi construită astfel o nouă arteră, care va avea 6 benzi de circulație, spațiu verde în zona mediană, care să asigure în viitor realizarea unei linii duble de tramvai, trotuare și piste pentru biciclete, în funcție de situația din teren,” spunea Nicușor Dan pe rețelele de socializare la jumătatea anului 2022.

Realitatea anului 2024, din păcate, este complet diferită. Noua arteră propusă, cu șase benzi de circulație nu există, iar traficul în zona este în continuare infernal.

Prima etapă a proiectului consta în realizarea unui Studiu de Fezabilitate, cu un termen de 4 luni de zile, urmând lansarea în SEAP a achiziției pentru proiectarea și execuția lucrărilor. În ce stadiu credeți că se află proiectul după aproape 2 ani? Exact în același stadiu ca în iulie 2022. Nu numai că nu s-a apucat nimeni de execuție, însă nici măcar Studiul de Fezabilitate nu este încă finalizat.

Motivul este unul de-a dreptul hilar. Conform certificatului de urbanism, pentru un tronson din viitorul drum se impune elaborarea unui nou Plan Urbanistic Zonal ca efect al anulării definitive a PUZ coordonator sector 5 prin decizia civilă nr.1988/2022 de către Curtea de Apel București. Penibilul situației vine și din faptul că această anulare a fost pronunțată înainte de anunțul făcut de Nicușor Dan de demarare a Studiului de Fezabilitate, de care primarul general ar fi trebuit să știe. Încă o dovadă a lipsei de comunicare și coordonare în cadrul Primăriei lui Nicușor.

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate este sistat încă din iarna anului 2022, iar pentru întocmirea unui nou Plan Urbanistic Zonal este necesară o procedură de achiziție publică, semnarea unui contract și elaborarea și aprobarea documentației. Data finalizării acestor proceduri rămâne un mister, în timp ce frustrarea bucureștenilor afectați de traficul cotidian continuă să crească.

Sebastian Burduja, președintele PNL București: „Înțelegem ca nimic nu e ușor pentru ‘NIMICușor Dan’. Dar de data asta e prea mult. Promisiunile Primarului General Nicușor Dan se dovedesc a fi un spectacol ieftin, o farsă pentru locuitorii Capitalei. Infrastructura orașului rămâne blocată. Marile proiecte nu sunt nici măcar pe hârtie. Bucureștenii își pierd zilnic ore din viață în trafic. Proiectul vital de conectare dintre Prelungirea Ghencea și Șoseaua Alexandriei este doar o poveste. În loc de șase benzi de circulație, avem doar doi ani pierduți într-un labirint birocratic. 

Cu fiecare amânare, cu fiecare obstacol birocratic, rămânem blocați într-un oraș sufocat de trafic și lipsit de infrastructura unei capitale europene. Sunt ferm convins că, după atâția ani de blocaje și incompetență, locuitorii Bucureștiului vor alege un lider care să facă proiectele asumate, să iasă din birou, să lucreze cu echipa sa și să contribuie cu adevărat la dezvoltarea Capitalei. Ajunge!”